>

دانلودمطالعات بیمارستان 2

مرجع کد و آموزش

کد هر 24ساعت یک بار پاپ آپ نیو تب باز میکند

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

موضوعات

نویسندگان

آخرین نطرات کاربران

Janetguawl - - 1397/11/12
سودا - ببخشید این موزه کجاس؟
پاسخ: با سلام دوست عزیز این موزه برای مکان خاصی نیست، طراحی شده مهندسین سایت بروزکد هستش. - 1395/8/14
elik - مجتمع اداری تجاری - 1394/8/3/broozkad
payam_mb - دمت گرم - 1394/7/17/broozkad
nazanin - سلام پلان کودکستان نما برش سایت پلان پرسپکتیو داخلی و خارجی داشته باشه - 1393/12/14/broozkad
احمد عذاراصل - دانلود پروژه معماری سیرتحول هتل در جهان
- 1393/11/16
سهراب احسانی - با عرض سلام و خسته نباشید
من به عنوان مترون یک بیمارستان در کرمانشاه خواستار طراحی یک بخش icu در فضای 750 متر مربع با به تخت بستری هستم.
با تشکر فراوان
منتظر جوابتون هستم
پاسخ:دوست عزیز جهت هماهنگی بهتون ایمیلی زده میشه - 1393/11/16/broozkad
قیمت پرینتر - ممنون از سایت عالیتون
لایک دارین
مرسی - 1393/11/8
ali - - 1393/10/1/broozkad
سلیمی - سلام تبریک میگم وب بسیار خوبی دارید
موفق باشید
یا حق - 1393/9/28

امکانات جانبی

دانلودمطالعات بیمارستان 2

بازدید: 2126

دانلودمطالعات بیمارستان 2

دانلودمطالعات بیمارستان 2
دانلودمطالعات بیمارستان 2

مقدمه:دانلودمطالعات بیمارستان 2

تاریخ سازان بیمارستان ساز

وصـيت نامه داريــــــــــوش کبیر

اينــــــک که من از دنيا ميروم بيست و پنج کشورمطالعات بیمارستان جزو امپراطوری ايران است و در تمام اين کشورها پول ايران رواج دارد و ايرانيان در آن کشورها دارای احترام هستند و مردم کشورها نيز در ايران دارای احترام مي باشند ……جـــــــانشين من خشايار شا بايد مثل من در حفظ اين کشورها بکوشد و راه نگهداری اين کشورها اين است که در امور داخلي آنها مداخله نکند و مذهب و شعائر آنها را محترم بشمارد……اکنــــون که من از اين دنيا مي روم تو دوازده کرور دريک زر در خزانه سلطنتي داری و اين زر يکي از ارکان قدرت تو مي باشد زيرا قدرت پادشاه فقط به شمشير نيست بلکه به ثروت نيز هست.

البته به خاطر داشته باش که تو بايد به اين ذخيره بيفزايي نه اينکه از آن بکاهي. من نمي گويم که در مواقع ضروری از آن برداشت نکني ، زيرا قاعده اين زر در خزانه آن است که هنگام ضرورت از آن برداشت کنند امّا در اولين فرصت آنچه برداشتي به خزانه برگردان.

مادرت آتوسا بر من حق دارد پس پيوسته وسايل رضايت خاطرش را فراهم کن …..ده ســـــــال است که من مشغول ساخت انبارهای غله در نقاط مختلف کشور هستم و من روش ساخت اين انبارها را که با سنگ ساخته ميشود و به شکل استوانه است در مصر آموختم و چون انبارها پيوسته تخليه ميشوند حشرات در آن بوجود نمي آيند و غله در اين انبارها چند سال مي ماند بدون اينکه فاسد شود و تو بايد بعد از من به ساختن انبارهای غله ادامه دهي تا اينکه همواره آذوقه دو يا سه سال کشور در انبارها موجود باشد و هر ساله بعد از اينکه غله جديد بدست آمد از غله موجود در انبارها برای تامين کسر خواربار استفاده کن و غله جديد را بعد از اينکه بو جاری شد به انبار منتقل نما و به اين ترتيب تو هرگز برای آذوقه در اين مملکت دغدغه نخواهي داشت ولو دو يا سه سال پياپي خشکسالي شود …..

تاریخچه پزشكی در ایران

آنگاه هر كسی كه درمانی برای آن شخص یافته بوده ارائه می داده است .از میان این درمانها آن موردی كه به معالجه بیمار ختم می شده را انتخاب می كرده اند وبر روی سنگ حك كرده ودر هیاكل خویش می آویختند .نخستین پزشك آریایی به نام تریتا ( اترت ) نامیده شده كه به منزله اسكلپیوس یونانیان وآسكولاپیوس رومیان است .چنانكه در وند یدادپرگرد 20بند 1-2 آمده است : زرتشت از اهورا مزدا پرسید : كیست در میان پرهیزگاران ، دانایان ، كامكاران ، توانگران ، رایومندان ، تهمتنان ، پیشدادیان ، نخستین كسی كه ناخوشی را بازداشت ، مرگ را بازداشت ، زخم نیزه پران را بازداشت ، گرمای تب را از تن مردم بازداشت ؟

آاغاز تاریخچه پزشكی در ایران از دوره ای است كه آریاییها در زادگاه اولیه خود به نام آریاویژ در حوالی خوارزم و پامیر جایی كه ده ماه از سال سرد وتنها دوماه گرم بوده است زندگی می كردند و این شاید هفت هزار سال قبل از میلاد مسیح باشد . درباره این كه اساساً علم طب چگونه آغاز شد اقوال گوناگونی بیان شده است . بعضی گویند در اعصار اولیه هرفردی كه بیمار می شده اورا در كنار مسیر رفت وآمد مردم قرار می داده اند .

اهورامزدا در پاسخ فرمود : ای اسپیتمان زرتشت ، تریتا در میان پرهیزگاران … پیشدادیان نخستین كسی است كه ناخوشی را بازداشت ، مرگ را بازداشت ، زخم نیزه را بازداشت ، گرمای تب را ازتن مردم بازداشت .همچنین از مندرجات كتابهای مختلف زبان پهلوی چنین برمی آید كه نخستین پزشك آریایی در جراحی نیز دست داشته است به قول بندهش : ” اهورا مزدا كاردی مرصع به تریتا بخشید تا با آن عمل جراحی را انجام دهد” .

تریتا از خواص دارویی گیاهان مختلف نیز آگاهی كامل داشته وبه ویژه خود عصاره ی آنها را مهیا می ساخت . چنانكه در یسنای 9 بند 10آمده است :” سومین ناموری كه گیاه هئوما را فشرد وعصاره آن را مهیا ساخت تریتا از خاندان سام بود ، آنكه صاحب دو پور دلیر یكی ارواخشیه ودیگری گرشاسب گردید” . نام تریتا نه تنها در پزشكی ایران به جامانده است بلكه در هندوستان نیز نخستین پزشك آریایی شناخته شده واز این معلوم می شود تریتا هنگامی زیسته است كه آریاییان هند وایران از هم جدانبوده اند وپزشكی دوقوم همجوار با یكدیگر وابسته بوده است .

پس از تریتا در سرزمین آریاویژ – زادگاه اولیه ی آریاییها – در حوالی خوارزم وپامیر درمكانی به نام ورایماكرت یك آریایی به نام یما ( جمشید ) موفق شد گروه مبتلایان به بیماریهای پوستی واستخوانی و دندانی و بسیاری از بیماران دیگر را از افراد سالم متمایز سازد ؛ چنانچه در وند یداد پرگرد 2بند 37 آمده است :” پس به آنجا (ورایماكرت ) نبرد نه یك كوژسینه ، نه یك كوژپشت ، نه یك سست اندام نه یك هاله ونه یك فریفتار ، نه كسی كه دندانهایش بدتركیب ودرهم روییده (ویمیتودنتانو ) ، نه زن بدكار ، نه پیسی ، نه آنكه باید از دیگران جداباشد ، نه با هیچیك از نشانهای دیگر ، كه نشانه هایی هستند كه انگره مینو به مردم داده است .

ساكنین ورایماكرت جهت سلامتی خود از پرتوهای آفتاب به وسیله در وپنجه های بزرگ بهره می گرفتند . خوراك و مایحتاج خود را چنان نگهداری می نمودند كه هرگز فاسد نمی شد، آخشیگها (در ذیل شرح آخشیگ آمده است )به ویژه آب وآتش در آن جا مقدس وعزیز بود . در مینوخد پرسش 60 بند 2 اشاره می نماید : ورایماكرت در ایران ویژ، ساخته یما است و هرآیین مردمان و ستوران وپرندگان در آنجا به خوبی زیسته ودر آنجا از مردان وزنان هر چهل سال نسلی جدید وخانواده ای پدید آید وزندگانی آنها بسیار وایشان را درد ورنج وبیماری كمتر است” . ناگفته نماند نام یما نیز مانند تریتا در كتب هنود یادشده است . از آریایی دیگری بنام ترای تئونا (فریدون ) در كتب ایران وهند یاد شده كه در ستاره شناسی وساختن تریاق ماهر بوده است . بهرحال در تاریخ ظاهرا اولین كسی كه طب را بصورت منظم ومدون ارائه كرد وآنرا از سحر وجادو جدا ساخت بقراط بود كه اورا پدر علم طب نامیده اند ( 460-355 قبل از میلاد مسیح ) . پس از بقراط ، جالینوس ( سال 199- 129 میلادی ) مدرسه جدیدی برای تشریح بنا كرد وآثارش مدت هزار سال مبنای عقاید طبیعی دانان قرار گرفت .

 

اصول طراحی بیمارستان

طراحی بیمارستان با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی و همزمان با آن گسترش و تنوع احتیاجات بیمارستان کار بسیار با اهمیت و مشکل و پیچیده ایی است.

بررسی احتیاجات و خواسته های یک بیمارستان بر اساس سطح زیر بنا – تعداد تخت-بخدش های مور نیاز دارای مراحل زیر است:

1-انتخاب زمین بیمارستان:

محل بیمارستان باید دور از سر وصدا و آلودگی هوا با دسترسی ترافیکی مناسب باشد.

سطح زمین بیمارستان (با در نظر گرفتن محوطه سازی) باید مساوی یا بزرگتر از 75متر مربع – برای بیماری های واگیر دار بیش از 150-200 متر مربع برای هر تخت میرسد.

 

2-سطوح بیمارستان ها و اندازه های آن

مساحت هر بیمارستان با توجه به تعداد تخت مورد نیاز و با توجه به خصوصیات جمعییت و اقلیم های مختلف و نوع بهداشت آنها متفاوت میباشد مثلا در انگلستان برای هر 1000 نفر 3 تخت منظور میشود.

حجم کلی و مساحت مورد لزوم برای هر تخت 120-125 متر مکعب فضا در نظر گرفته میشود.

 

انواع بیمارستان ها بر اساس عملکرد و تعداد تخت ها:

1 – بیمارستان های عمومی کوچک حد اکثر 500 تخت با قسمت های جراحی

2- بیمارستان های عمومی ناحیه ایی حد اکثر 600-1200 تخت با کلیه ی فضاهای مورد لزوم بیمارستان های کوچک

3- بیمارستان های تدریسی علاوه بر خصوصیات موارد فوق دارای بخش آموزشی و تحقیق دانشجویان دانشگاه ها نیز باشد.

4- بیمارستان های تخصصی

 

3-تقسیم بندی بخش ها:

بخش های مختلف یک بیمارستان با توجه به چهار مشخصه اساسی تقسیم بندی میشوند:

1-جنسیت

2- سن

3-نوع(عمومی-خصوصی)

4-نوع  بیماری

 

 

بطور کلی هر بیمارستان دارای چهار بخش زیر است:

معالجات و معاینات

اداری

استاسیون ها ( محل نگهداری بیماران بستری)

تدارکات

 

انواع بیمارستانها

بیمارستانها را می‌شود به گروههای زیر تقسیم کرد: کوچکترین (تا 50 تخت)، کوچک (تا 150 تخت) استاندارد (تا 600 تخت) و بزرگ. حمایت کنندگان مالی بیمارستانها ممکن است دولت، بنیادهای نیکوکاری یا خصوصی یا ترکیبی از اینها باشند. بیمارستانها را می‌توان از جهت نوع فعالیت به بیمارستانهای عمومی، تخصصی و دانشگاهی تقسیم کرد

مفهوم طرح ریزی

موقعیت:

محل پروژه باید دارای فضای کافی برای بخشهای اقامتی مستقل و دپارتمانهای مختلف بیمارستان باشد. بایستی در منطقه آرام باشد و در آینده نیز احتمال ساخت و ساز در اطراف آن وجود نداشته باشد مگر اینکه توسط محلهای مجاور تفکیک و مستثنی شده باشد. تجهیزات نبایستی بر اثر مه گرفتگی، باد شدید، گرد و غبار، دود، بو و حشرات آسیب ببیند. زمین نباید آلوده باشد و برای گسترش فضا، زمینهای آزاد اطراف نیز در نظر گرفته شوند.

و دیگر توضیحات……………………………………..

تعداد صفحات پروژه :73

دانلود فایل

 

 


می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: 24 / 7 / 1395 ساعت: 16:31 منتشر شده است

برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,
نظرات()

نظرات


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

نام کاربری
رمز عبور

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

تبلیغات

متن

پشتيباني آنلاين

پشتيباني آنلاين

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 567
کل نظرات کل نظرات : 118
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 338

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 681
بازدید دیروز بازدید دیروز : 66
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 68
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 7
آي پي امروز آي پي امروز : 227
آي پي ديروز آي پي ديروز : 22
بازدید هفته بازدید هفته : 32499
بازدید ماه بازدید ماه : 113018
بازدید سال بازدید سال : 185244
بازدید کلی بازدید کلی : 2025740

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 3.145.108.9
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز :

درباره ما

 سایت بروزمعماران برتر
(خوش آمدید) بازدید کنندگان محترم درانتهای هر بازدید نظر های خود را ذکر فرمایید"با تشکر......... (مدیر : admin)

مطالب پربازدید

دانلود پروژه های معماری دانلود پروژه های معماری
دانلود نقشه های کامل یک فرهنگسرا شامل 3dو نقشه های کامل.فرهنگسرا شماره (1) دانلود نقشه های کامل یک فرهنگسرا شامل 3dو نقشه های کامل.فرهنگسرا شماره (1)
دانلود نقشه های اتوکدی دانشکده معماری(نما.برش.پلان.سایت.وجزیات کامل) دانلود نقشه های اتوکدی دانشکده معماری(نما.برش.پلان.سایت.وجزیات کامل)
دانلود پروژه معماری مديريت و تشكيلات كارگاهي با فرمت پاور پوینت دانلود پروژه معماری مديريت و تشكيلات كارگاهي با فرمت پاور پوینت
دانلود پروژه تحليل موزه ميلواكي اثر كالاتراوا دانلود پروژه تحليل موزه ميلواكي اثر كالاتراوا
دانلود رایگان نقشه های کامل فرهنگسرا حرفه ای دانلود رایگان نقشه های کامل فرهنگسرا حرفه ای
دانلود نقشه های کامل مهد کودک(پلان ها .نما.برش.سایت پلان) دانلود نقشه های کامل مهد کودک(پلان ها .نما.برش.سایت پلان)
دانلود پروژه معماری دوره رنسانس با فرمت پاورپوینت دانلود پروژه معماری دوره رنسانس با فرمت پاورپوینت
دانلود پلان مدرسه و هنرستان با فرمت dwg دانلود پلان مدرسه و هنرستان با فرمت dwg
دانلود نقشه فرهنگسرای زیبا و شیت بندی شده شامل پلان ها،نما،برش،سایت،پرسپکتیو ها دانلود نقشه فرهنگسرای زیبا و شیت بندی شده شامل پلان ها،نما،برش،سایت،پرسپکتیو ها
دانلود پروژه عناصر و جزئیات ساختمانی2  پاورپوینت دانلود پروژه عناصر و جزئیات ساختمانی2 پاورپوینت
دانلود پروژه ترکیب احجام در معماری دانلود پروژه ترکیب احجام در معماری
ریچارد میر خانه داگلاس و کارهای مشهورش....فروش ...دریافت نمره الف کلاس ریچارد میر خانه داگلاس و کارهای مشهورش....فروش ...دریافت نمره الف کلاس
دانلود نقشه های اتوکدی کامل موزه موسیقی .پلان.نما.برش.سایت.کامل دانلود نقشه های اتوکدی کامل موزه موسیقی .پلان.نما.برش.سایت.کامل
دانلود پروژه معماری بررسي نمونه پلان هاي مجتمع مسکونی با فرمت پاورپوینت دانلود پروژه معماری بررسي نمونه پلان هاي مجتمع مسکونی با فرمت پاورپوینت
دانلود پروژه معماری انسان.طبیعت.معماری درتمدن مصر دانلود پروژه معماری انسان.طبیعت.معماری درتمدن مصر
دانلود پروژه معماری محوطه سازی درس عناصر جزئیات با فرمت پاورپوینت دانلود پروژه معماری محوطه سازی درس عناصر جزئیات با فرمت پاورپوینت
دانلود نقشه های کامل اتوکدی مجموعه مجتمع مسکونی 1 دانلود نقشه های کامل اتوکدی مجموعه مجتمع مسکونی 1
دانلود پروژه معماری تجزیه تحلیل فیزیکی فضاهای کلی یک فرهنگ سرا دانلود پروژه معماری تجزیه تحلیل فیزیکی فضاهای کلی یک فرهنگ سرا
پروژه پاور پوینت زاها حدید برج لیلیوم کاملا تکمیل برای دریافت نمره الف پروژه پاور پوینت زاها حدید برج لیلیوم کاملا تکمیل برای دریافت نمره الف

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



پشتیبانی

جلوگیری از کپی کردن مطالب

مرجع کد و آموزش

کد هر 24ساعت یک بار پاپ آپ نیو تب باز میکند